Sikringsanlæg på Værslev
Kunne det tænkes, at Kalundborg - Værslev i '59 - '65 alligevel har haft en eller anden form for linjeblokanlæg?
Det bør kunne afdækkes ved hjælp af en tjenestekøreplan, hvorvidt der af hensyn til tæt toggang og trafikafviklingen rent faktisk var behov for at have strækningen Værslev - Kalundborg opdelt i to blokafsnit 1959-1965.
Jeg tror muligvis du - både nu og tidligere - forveksler et linjeblokanlæg med muligheden for at dele en strækning op i flere blokafsnit. Et linjeblokanlæg har man mellem stort set alle stationer i vore dage (hvis vi se bort fra ERTMS-strækninger), og et sådant behøver ikke have mellemblokke. Det hører rent faktisk til sjældenhederne, at der er mellemblokke på enkeltsporede strækninger. Lineblokken forbedrer blot sikkerheden mellem de to stationer, og er ikke som sådan betinget af en vis togtæthed.
Vi er helt enige om at der næppe fandtes hverken blokposter eller AM'ere mellem Kalundborg og Værslev mellem '59 og '65.
Mvh. Klaus K.