Advarselsskiltning ved overkørsler i gamle dage

af ValbysHistorie, 1/5 2020, 18:51 (1716 dage siden) @ Niels Buch

ROFLOL

Der faldt både jeg og kæresten ned af stolen af grin.

Jeg har aldrig set en sådan en ledvogtersituation i praksis. Så jeg har lige lidt tillægsspørgsmål. Vi beslutter os for at mit netop opstillede håndtræk ved skuret er forbundet med den fjerneste wire-bom. Men var den også forbundet med den i forgrundden, eller skal der også stå et håndtræk der? Og betød det i praksis, at ledvogteren først lukkede den ene, og så løb over og lukkede den anden? Så skulle man jo i princippet lave sekvensen på den måde i spillet.

Det kommer jeg nu ikke til at gøre, for det eneste jeg er på jagt efter med bommene (der fungerer som signal-modeller og kan stoppe rullende enheder), er at lukke for trafikken, så togene ikke kører ind i biler og lastbiler. Begynder jeg først på at lave en ujævn frekvens, med først den ene og så den anden bom, vil det bare bevirke at nogle biler fra den ene side, kører ind i den først nedlukkede bom på den anden side. Og så er vi lige vidt. Der er workarounds, så det kan lade sige gøre. Men hvor er så selve ledvogteren henne? Ham kan jeg ikke trylle frem på den måde, og få ham til at se ud som om han lukker bomme.

Alt i alt total overkill i nærdetaljeniveau på min lille bane, der jo har "at se Korsbæk fra oven" som sit primære formål.

Men når jeg nu er omgivet af så mange kapaciteter, så kan jeg ikke undlade at spørge ud af nysgerrighed.

VH
Dennis


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik

A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak