Beredskabsreserve af damplokomotiver. Situationsbillede 4.
Der kan man bare se!
Tak for de to scan - der var ikke tale om nogen forveksling eller misforståelse. Generaldirektoratet ønskede R 953 S-repareret i januar 1968. Jeg beklager min mistro og tilhyller mit hoved.
Jeg undrer mig dog fortsat mere over beslutningen end over, at sagen blev droppet.
Hvad skulle R 953 bruges til? DSB er jo ikke en jernbaneklub, som skal holde så meget varieret og interessant materiel i drift som muligt. (Det er trist, men sådan er det).
Det virker ikke sandsynligt, at R 953 skulle indgå i et krise-beredskab. Det må være under afvikling her i 1968 - man udrangerede for eksempel de seks H (II) i slutningen af '67.
Og var der virkelig brug for maskinen i 2. distrikt? Såvidt jeg husker, kørte de sidste driftklare R-maskiner yderst sjældent på det her tidspunkt. Et par tog i forbindelse med juletrafikken, hvis jeg ikke tager fejl, men det kan forums eksperter uden tvivl be- eller afkræfte.
Jeg ser virkelig frem til, at der kommer yderligere oplysninger i sagen.
Bedste hilsner - og tag nu ikke min skepsis personligt