Beredskabsreserve af damplokomotiver. Situationsbillede 4.
Efter en gennemgang af oplysninger på sidste upload fornemmer jeg der er visse fejler og mangler omkring R963 for dagene 3. til 8. April 1963. Upload er af maskinbogen for maskindepot Aarhus H og jeg er selv i besiddelse af bøgerne til 1958. Disse er er ganske valide.
Jeg vil søge at anskueliggøre og dokumentere hvad jeg mener er i hvertfald mangler.
3. April 1963
Dokumenteret er prøvekørsel denne dag. Som nævnt så jeg selv toget. Turen gik nordpå. Langå eller Randers. Dette er ikke anført i bogen, men også bekræftet af lokokort og i arbejdsbogen for lokomotivværkstedet ved Cvk Ar.
Et notat bekræfter to prøveture hhv 3. og 5. april. Trods manglende angivelse i bogen er den 3. April sikker.
4. April 1963
Lokobogen angiver togene 5916 og 5917. Givetvis prøvetog i sydlig retning og formentlig til Horsens. Dermed skulle 2. Prøvetur være dokumenteret.
Notat oplyser, at R963 skal være ved Cvk kl 6. Dermed har den overnattet på maskindepotet.
5. April 1963
Bogen udviser togene 5912 og 5911. Givetvis igen prøvetog, men så har vi ikke 2 men 3 prøveture, hvor notat siger to. Til gengæld med konkrete tognumre og uden tognumre på den dag der er helt sikker.
Loko udgik af Cvk denne dag. Dette bekræftes af lokokort.
Arbejdsbogen siger 3 virkelige værkstedsdage . Er det så 3. 4. Og 5. April hvad alt tyder på
6. Og 7. April 1963
Disse i bogen blanke dage kendetegnet ved en streg på have været på maskindepotet, idet
8. April 1963
I bogen igen markeret som Cvk bekræftes af at loko blev udtørret denne dag inden hensættelse i Horsens
Allerede den 4.10.63 blev loko smurt op og genudtørret 26.10.64, 18.8.65, 22.8 og 25.11.66 samt 29.5.67