Ny finansieringsmodel for Rejsekortet er undervejs (Trafikpolitik)
Jeg har købt nogle ekstra klippekort til brug indtil de ikke længere er gyldige. Derefter ved jeg ikke rigtigt hvad jeg gør. Kører i bil, måske.
Det er værre med mit barnebarn som er 11 år gammel. Nu kan man ikke længere give hende penge til at købe klippekort. Jeg frygter at hun bliver offer for dummebødesystemet hvis hun får et rejsekort.
EnigDet er faktisk lettere at købe en bil end at anskaffe sig et rejsekort. Rejsekortet er blevet bilens bedste ven. Jeg holdt fast i abonnementsservice, men nu hvor der hverken er denne service eller klippekort, er det enten blevet mere besværligt eller for dyrt med akut lyst til kollektiv transport.
Enig i at afskaffelsen af abonnementsservice er en forringelse for pendlerne, men det handler i første omgang ikke om rejsekoret da de gamle periodekort stadigt eksistere. Det skal nok mere ses som endnu en del af DSB's serviceforringelser.
Og jo jeg lægger vægt på at vide hvad ydelsen koster og at få en kvittering inden man køber ydelsen.
Ligesom du gør før du ringer op på din telefon ?
Ikke noget med opslag og automatiske træk på kontoen af et system hvis datasikkerhed er langt under gennemsnittet.
Du kan jo vælge ikke at have en tank op aftale. Som udgangspunkt er jeg enig med at en tank op aftale er noget irriterende noget. Problemet er blot at en rejse på rejsekortet kan gå et bustop eller København-Frederikshavn. Så hvis det eksempelvis skulle opkræves over en betalingsservice-aftale kunne regningen nå at blive ret stor og rejsekortet kunne så stå med store udestående.
Det samme gør sig netop gældende med teleselskaberne - nogle kører med tank-op aftaler og andre ikke. Måske Rejsekort A/S kunne lærer noget herfra ?