Nedlæggelse af Vestbanen, pu-ha, sikken en svada!
Go´morn UTJ, Henrik samt andre i denne tråd!
Jamen jeg er helt og aldeles enig i det gode ved at en politiker blander sig. Det er jo dem, der skal afgøre skæbnen for dette eller hint, her Vestbanen. Og om der så kommer lidt parti- og eller holdnings ytringer ind i et debatindlæg, er for mig totalt ligemeget. Det er HOLDNINGEN og VILJEN til at gøre noget, der er afgørende.
Jeg er IKKE helt inde i nedlæggelser, men har da en tro på, at selvom det er Regionen der har den økonomiske magt, er der også en landspolitisk ting at tage hensyn til. Og det er HER jeg mener at regionspolitikerne skal alliere sig med MF´er og partier, der ønsker en grøn profil (hader det ord, varm luft), tænker trafikpolitisk ud i fremtiden og ikke bare på et provenu her og nu. Og mon ikke der blandt modstanderne af Vestbanen er personer med tilknytning til eller arbejder for/i transport bus- og lastbil branchen og ser en økonomisk egengevinst i en evt. nedlæggelse. Frem med dem, inhabile i disse spørgsmål.
Når man nu alligevel nævner Arriva, er det jo rigtigt at de KUN er operatør og FULDSTÆNDIG ligeglade med overskæringer, banens beskaffenhed (skal kunne køre på), bare de tjener penge. Det er det de er sat i verden for. Og det er jo OK når man holder sig dette for øje.
Men for lige HELT at afslutte ARRIVA. De fik KUN udbudet i Jylland p.g.a. en politisk "svineaftale af dimensioner" (bl.a. brud på EU regler) om at DSB IKKE måtte vinde, selvom det måtte være billigst og bedst (hvad de jo i dette tilfælde var). Tænk sig at udbudet havde noget at gøre med planer for udbygnig af jernbaneforbindelsen i København, borgmesterholdninger på Vestegnen, en kvindelig trafikminister nogle ikke kunne lide, en trafikmafias ønsker mv. En rigtig studehandel af værste skuffe supporneret af embedsmænd i ministeriet, som MANGE politikere IKKE var stolte af bagefter. Men da var skaden sket!
--
Steffen Dresler