Nedlæggelse af Vestbanen, pu-ha, sikken en svada!
Kære Henrik Møller!
Pu-ha, skrevet som næsten i gamle dage . Men glædeligt at se din gejst for en bane, der også betyder noget for andre, end lige boende i og omkring Varde-Oksbøl-Nr.Nebel.
Sammenholdt med de informationer du har fået fra bl.a. Niels vedr. spormodernisering mv., håber jeg at du OGSÅ vil tage kontakt til Socialdemokratiets trafikpolitiske ordfører Magnus Heunicke (MF), for også at få en fælles front fra dette parti ud over det regionale og endelig se bort fra landspolitik og lave aftale med DF.
Se så begynder det jo at ligne noget, især når der kommer fornuftige og velargumenterede meninger og facts frem. Togtosseriet, der har være lidt (meget) af her på siden kan nemlig ikke bruges OVERHOVEDET!Og som gammel "Overpendlertalsmand" hos DSB gennem næsten 20 år, er der noget jeg kan gøre, så sig til. Råben og skrigen har der været nok af!!
Kære Steff
Jeg synes faktisk det er helt fint at politikere blander sig. Det er en ny dimension til dette udmærkede forum. Det virker jo fuldstændigt tosset hvis en nedlæggelse medfører et tilskuds-underskud til regionen.
Om man kan lide Vestbanen eller ej. banen er sporfornyet for 20 år siden og dermed er der nok omkring 30 år tilbage i sporet. Det kan godt være at man regnskabsteknisk har afskrevet sporfornyelsen, men det betyder ikke at der nok er fjollet ikke at udnytte investeringen fuldt ud. Gamle overkørsler og store investeringer hér skyldes nærmest kun én person i Vejdirektoratet, som ser det som sin væsentligste opgave hele tiden at opfinde mere sikkerhed i overkørslerne - i stedet for at opdrage på billister og andre trafikanter eller gøre noget ved andre langt mørkere pletter på det trafikale landkort. Og jo der er nok noget pottemuld i overkørslerne og Arriva-løsningen med en operatør som ikke har fokus på vedligehold (hvorfor skulle de det, hvis ikke de er bedt om det og får penge for det......
Vh
U