Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nedlæggelse af Vestbanen - Håb endnu?

af Ove Nygaard @, Fredericia, 11/2 2011, 06:01 (5022 dage siden) @ Per Hauberg

Jeg ser bestemt heller ikke gerne Nebelbanen lukket, men helt ærligt, Christian: Hvor mange af de der tyske sandslot-turister kommer med toget herop ??
Holder stjernebilerne ikke foran hvert eneste sommerhus ? Jeg føler mig ikke helt overbevist om, at dét argument er det stærkeste. Men overleve - det skal VNJ !

En helt anden snak er, hvad man skal bruge de 25 mill. om året til ? Har det tal virkelig hold i noget ?? Det ville jeg gerne høre Oves mening om, thi ingen kan vide mere om den slags pengesager.

vh

Hej Per og alle øvrige Vestbaneforkæmpere.

Det er pænt af dig, Per, at du tiltror mig evnen til at kommentere de 25 mio kr.
Det kan skyldes, at du har erfaringer fra ledelsesforholdene i fordums tid ved en anden jysk privatbane, hvor du - for at citere en lokal jernbanebogsforfatter - "næsten har haft toget kørende gennem baghaven/eller biografsalen" - selv om det ikke har givet dig (og ovennævnte forfatter) nok viden om økonomi og administration til at drive en privatbane.

Min egen beskedne erfaring fra nævnte jyske privatbane er, at det kræver store investeringsmidler, hvis infrastrukturen skal fornyes, og skal der anskaffes - eller leases - nye tog, fordi de gamle er udskiftningsmodne, så er det store summer, der skal på bordet. Jeg ser mange følelsesladede indlæg i denne "tråd" - et par stykker af dem rammer nok "overliggeren" for webmasterens spilleregler - men jeg vil som udenforstående tillade mig at gå ud fra, at de ansvarlige beslutningstagere træffer en beslutning på baggrund af saglige regnestykker. Også jeg håber på en positiv og samfundsmæssig korrekt udgang af behandlingen i regionsrådet, som tilgodeser banens årlige passagertal på 250.000, hvor antallet vel nok sagligt set er den største risiko for en evt. overgang til busdrift.

Og nej, Per, jf. et andet indlæg i denne tråd, der er ingen, der har ringet til min kone. Hun vil nok denne gang - også som følge af min fremskredne alder - være forsigtig med at slippe mig afsted med eller uden cykelhjelm, ikke mindst fordi hun har noteret sig, hvor utaknemmeligt den slags opgaver kan være.:-(

Vi krydser fingre for Vestbanen.

Ove

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak