Privatisering af DSB
Når man foreslår, at der etableres kørestrøm mellem Lunderskov og Esbjerg før Fredericia og Aarhus, samt mellem Roskilde og Kalundborg, før Aarhus og Aalborg, så er det et tegn på, at man ikke ønsker at satse på udviklingen af områderne langs den Østjyske længdebane, der både har et højt befolkningsgrundlag og en lang række virksomheder. Endvidere er det et tegn på, at man fra forslagsstillerne ikke ønsker at satse på den Nordjyske hovedstad Aalborg, men i planlægningsøjemed betragter den som en fodnote.
Tag en tur på motorvej E45 fra Randers og sydpå. Det er en endeløs række af lastbiler, der iøvrigt fortsætter langt ned i Europa. Herudover kører en større mængde lastbiler, containere fra Aarhus Havn og til Hamburg og Bremerhafen.
Så ja, de mennesker der har har brugt tid på at fremsætte dette forslag, har jeg og mange andre, ikke ret høje tanker om.