Togdrømme i Randers (Trafikpolitik)
Jada, der er rigtig mange problemer, der kan løses, hvis man vil putte den nødvendige mængde ressourcer i det. Sådan fungerer den virkelige verden desværre ikke.
Det samme kan anføres om visionen om produktion af tog i Danmark.
Udover krydset ved Randers Bro er et spørgsmål, hvordan evt. elektriske togsæt kan tænkes leveret fra en togfabrik i Randers til udlandet.
Hvis kapaciteten til færdiggørelse af IC2 og IC4 ikke kan øges, og elektriske tog ikke kan leveres, har jeg vanskeligt ved at forestille mig et grundlag for togproduktion i Randers.
Jeg har mistet overblikket over, hvor mange genopbyggede prototype-IC4, DSB i Randers har leveret (en tre-fire stykker?). Men faktum er, at ingen af disse genopbyggede sæt er i regelmæssig drift med passagerer. Altså fremdrift lig med nul.
Jeg har også mistet overblikket, men mig bekendt står adskillige togsæt rundt om i landet og venter på tid på værkstederne.