DSB's samarbejde med Waterfront. (Generelt)
Det politisk kontakter er nok til at overskue - de er vant til at have kontakt med lobbyrister. Det er værre hvis DSB igen vil blive ramt af et ledelsesmæssigt tomrum. Eller at kontakten imellem DSB og politikerne tager skade. Ved en af de sidste trafikaftaler handlede transportministret uden at rådfører sig med DSB omkring køb af dobbeltdækkervogne, som ikke stod på DSB's ønskeliste. Det er dens slags, hvor samarbejdet skal bare fungere bedre.
Der hersker en hvis splid på næsten alle lag og niveauer.
For Transportministeren mener, at DSB er bedre til at køre tog end han selv er og alligevel udpeger og sætter han de 6 af de 9 pladser i bestyrelsen hos DSB og leger Tog-boss og dikterer hvad de skal, - ikke helt nemt at drive "SOV" i dagens Danmark.
DSB ved jo godt, hvad de dobbeltdækkere koster dem i leje/leasing og alligevel beder de om behov for, at politikerne finder midler til, at dække siddepladser/behov og så er det også galt når politikerne bevilger køb af materiel.
--