Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lastbilafgifter syvdobles! (Trafikpolitik)

af Hans Pedersen, 20/10 2012, 20:02 (4427 dage siden) @ Fysikeren

Jeg er nu ikke enig i at Netto ikke kan bruge det. Det drejer sig om at få deres trailere kørt op på godsvogne, og kørt gennem landet, hvor de så læsses af igen. Netto leverer til HELE landet (og noget af Sverige mig bekendt) fra Køge (meget tæt på banen!). En lastbil kan have vel til måske 4-5 nettobutikker. Så de kører MANGE ture til Jylland hver ENESTE dag! Jeg har svært ved at se hvorfor ikke 15 trailere kan køres ombord på et togstamme og så ved Taulov tager lastbilerne over og kører mod syd og vest og lidt nord. Halvdelen kan evt. fortsætte til Århus/Randers. Mange timer på landevejen kunne spares! Selvfølgelig kan alt på Sjælland ikke svare sig. Fyn er nok også tvivlsomt, men på den anden side, indrettede man et sidespor til at toget bare drejede ind, holdt 5 minutter og spændte 2-3 togvogne af, og så suste videre så sparede de jo mange lastbiler over broen... Men igen det skal ikke være klassiske godsvogne. Det skal være fladvogne hvor trailerne bakkes op på, og nemt hentes af igen.

Ja, jeg har ikke regnet på diverse udgifter og broafgifter osv. Men mit hoved siger mig at det burde kunne fungere. Men mit hoved har før taget fejl ;)

Mig bekendt har de øvrige store kæder lagre i både øst og vest. Coop og Supergros har i hvert fald. Er mere i tvivl med Reitan (Rema1000), de mener jeg kun er i Horsens... Aldi og Lidl er jeg helt blanke på hvor de holder til med deres lagre.

MVH
Hans

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak