EG til persontrafik - en "død sild" (Generelt)
Investeringen er vel dæppe totalt spildt, udover salget af lokomotivet, så vil konveteringen fra ATC til ERMTS vel blive dækket af Signalprojektet ?
Rent praktisk ville det vel være smartest at sætte ERTMS i med det samme.
Fås det efterhånden ikke som standard moduler fra de forskellige producenter?
ATC kommer jo til at kunne fås, som et tillægs modul til ERTMS, sådan at ATC er bygget 'oven på' ERTMS, på de strækninger der endnu ikke har ERTMS.
Når den sidste danske ATC strækning så overgår til ERTMS, er det 'bare' at pille ATC modulet ud, og køre ren ERTMS, eller ERTMS med svensk ATC + tysk Indusi som tillægsmoduler.
Det var i hvert fald sådan jeg forstod, at de store fordele ved ERTMS skulle kunne høstes. Lokomotiver og styrevogne leveres med en fælles gennemtestet ERTMS løsning, som de enkelte lande så kan tilføje specielle lokale systemer ovenpå.
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK