Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

EG til person trafik... (Generelt)

af PF-SB, 6/3 2012, 09:35 (4652 dage siden) @ OLL

Hej allesammen :-)

Jeg kom til at tænke (fordi jeg ikke kan sove) på om hvis man byggede EG'erne om til at kunne køre person traffik, ville man da kunne få et pokkers (undskyld sproget) godt persontogslokomotiv, som ville kunne køre en ekpress fra Sverige igennem Danmark og helt til Tyskland.:-) Eller bare bruge det til intercity herhjemme:-)

Ved ikke om jeg er den eneste som har tænkt det, men syntes det kunne tages i betragtning:-)

Mvh. Oliver L. Løvgard

Hej Oliver

Jeg har disse tanker. EG'eren er og bliver et godslokomotiv, den vejer 132 tons og har en maks hastighed på 140 km/t. Samtidig så er der kun bygget 13 maskiner, hvilket betyder den til en hvis udstrækning er forholdsvis dyr i vedligeholdelse.

Efter min mening vil Taurus eller Vectron være et noget bedre bud på et fantastisk persontogslokomotiv.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak