Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Et dobbelt vaskeægte billedgætteri (Billedegætterier)

af Ekaeli007, 6/3 2012, 00:04 (4654 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

et lille sidespring, men jeg tænker tilbage på tiden inden 1960 Jeg var på cykeltur fra København Vesterbro med min far og vi spiste frokost herude, og nød togtrafikken og der var marker til begge sider, S-banen kørte kun til Glostrup, og man følte vi var på landet, idag er der bebyggelse og asfalt og godt nok også nogle dejlige grønne områder med frisk luft, det var man ikke forvænt med i København, godt nok ikke så mange biler dengang, men i fyringssæsonen, masser af koksrøg eller røg fra petroleumsovne, idag skal man helt her til Gadstrup for at opleve det samme som dengang ved Hedehusene - Vridsløselille, en anden gang vi var ved Brøndbyøster, gule sennepsmarker til den ene side og huse til den anden, nå men jeg husker det fordi der var nogen pressefotografer jeg tror det var tante berlingeren der skulle fotografere et tog til en artikel, jeg sagde til de mænd jeg var vist ikke engang 10 år, hvis i venter lidt så kommer der et lyntog, de sagde tak for oplysningen, og et par dage efter var der et billede af lyntoget passere Brøndbyøster, jeg var stolt over at det var min ide og de ventede på det lyntog et af de gamle 3 eller 4 vogns lyntog. I vore dage havde de nok skyndt sig at tage et billede og videre med det samme.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Hele emnet:

RSS Feed af emne

ContecRailSvenska-lok
DSB ME1506

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak