Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Storstrømmen nu med 80 godstog i døgnet OG pendlere (Trafikpolitik)

af Per Sørensen @, Hg, 18/11 2011, 22:50 (4763 dage siden) @ re20000

Hej,
Man arbejder med 78 meget tunge godstog i døgnet. Trafikken vil stige kraftigt, da godstog fra f.eks Malmö vil være i Maschen, inden en lastbil får set sig om. Vi glæder os!
I dag var jeg i Malmø og skulle lige kigge på rangerbanegården inden jeg kørte mod nord. Et godstog med containere startede og lidt senere blev jeg overhalet af det, mens jeg kørte på motorvejen i personbil. Dejligt!

Mit ærinde er at bevise at Fehmarn-forbindelsen IKKE bliver hæmmet af en enkeltsporet strækning. Det kræver blot at den enkeltsporede strækning ikke er ret lang og at "man kan tage fra" i enderne. Problematikken findes flere steder, bl.a. på Taurn banen i Østrig, hvor man stadig ikke har fået lavet dobbeltspor hele vejen.
Man kører til gengæld på både venstre og højre spor på vej derhen, for at få togene afsted og det kan vi også bare.
Det kan man forresten også starte med i Sønderjylland.

Det er dog helt sikkert at man noget senere skal have dobbeltspor hele vejen!

Venlig hilsen

Ped


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak