Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Storstrømmen nu med 80 godstog i døgnet OG pendlere (Trafikpolitik)

af Per Sørensen @, Hg, 17/11 2011, 22:54 (4764 dage siden) @ Anders Madsen

Hej,
Vi skal jo tænke alternativt, så jeg skyder fra hoften:

Den ene vejbane brækkes op og lægges igen, men med spor i!
Så er mulighederne disse:
-Løbere, knallerter og cyklister kan komme over hele døgnet i egen vejbane.
-Biltrafik kører kun over Farø. Lokal biltrafik er forbi!
-Special transporter, som f.eks landbrugsredskaber kan komme over i visse intervaller, det kan være fra 4-6 morgen og 22-23 aften, hvor der så ikke kan cykles. Denne plan svarer til, at sejlbåde ikke lige kan få åbnet Langebro i København i morgenmyldretiden!
Dobbeltsporet bruges til kørsel med DD stammerne. Broen kan godt klare passage af 2 DD samtidig i myldretiden.

Uden for myldretiderne, skal godstog over, og det kan de sagtens, for der er jo dobbeltspor lige før og efter broen. De skal bare ikke være på broen samtidigt.

Godstog skal ikke sendes over som trafikken på en privatbane med "et den ene vej og et den anden vej". Der skal køre måske 3-4 i samme retning i et hug.

Så kan Storstrømmen klare 80 godstog i døgnet, samtidig med almindelig trafik.

Og de der landbrugsmaskiner kommer også over, men det er jo ikke dem der skal styre godstogstrafikken!

Bare en idé.
Venligst

Ped


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak