VGJ/DSB Grejsdal Station (2 postkort m.v. og ??) (Generelt)
I har bragt mig i tvivl m.h.t. lokomotivet og dets dome; men så står der "noget" på kedlen lige foran den. Og så flugter barrierepladen ikke med førerhusets underkant.
Det indebærer bl.a., at det mulige tidsinterval - som påpeget af jer - udvides.
Bemærkningen om hegnet på stationen er ikke uinteressant.
Første rystevogn er tilsyneladende netop en kedelvogn (billedet ser ud som et sommerbillede, så der er næppe varme på). Efter rystevognene følger 2 vogne, begge med løbebrædder, og den bagerste med firkantet tagrytter. Vognen uden kan meget vel være en plade-EH, hvorom Tommy's database siger:
"Vogne bygget indtil 1924 havde jernpladebeklædning (163 stk.) og de følgende havde teakklædning (75 stk.). Vognkassen var af almindelig kupévognsbredde, dvs. 2600 mm og der var gangbrædder udvendigt som standard. De blev dog fjernet i 1940’erne i forbindelse med udrangeringen af det sidste kupévognsmateriel."
Jeg har forsøgt mig med et endnu større udsnit, det følger her (en kornet affære):
Bedste hilsener
Niels