Enstrenget net (Generelt)
Jernbaner i danmark er også bare en sekundær transportform så derfor betyder det ingen ting fordi en bane ikke køre i en periode.
Skal materiel frem og tilbage læsser man det bare på en blokvogn, køre toget ikke indsætter man bare busser og skal pakkerne ud ja så er der rigtig mange sultene vognmænd der vil køre til underpriser.
Det er muligheder der ikke var til stede for 20 år siden da busserne var mindre og der ikke var lige så mange af dem. Man kunne godt læsse en Gs vogn på en vogn bjørn og med 15 km/t køre af sted af en ufattelig omvej pga el ledninger broer gade lygter mm, nu læsser man som en sviske en MEer og drøner afsted med 60 Km/t den derekte vej da akseltrykket er mindre der er efterhånden ingen el ledninger og der er kommer EU standarter på brohøjder gade lygterne står tit ude i siden af vejen og hænger ikke i tråde over vejen mere samt vejskiltene er boldtet fast ved jorden så det tager 10 min at flytte dem.
Jeg husker godt i var det 1988 da 1535 pakeret over i sorø der reddede Slagelse-Næstved banen 2 godstog ved de kunne køre den vej men sådan er tiden bare ikke mere og hvis det samme skete i morgen (gud forbyde det)og banen stadig lå der ville det aldrig kunne lade sig gøre pga dansk jernbane politik og dukomentation på alt muligt mærkeligt
Jeg tror det med et fint ord hedder udvikling og nej jeg kan heller ikke selv lide det
Mvh Martin