Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Et forslag til IC4 (Generelt)

af Henrik Hansen, Vejen, 29/9 2011, 08:47 (4805 dage siden) @ KimC

NEJ!

IC 4 skal ikke spilles videre som sorteper!

Enten skal de bringes til at fungere til det de var bestilt til - i fuldt omfang.
Eller også skal de afvises, og ordren skal opsiges, med det tab det giver. Herefter vil det være AnsaldoBreda der skal tage stilling til hvad de afviste tog kan bruges til.

Er den mulighed ikke forpasset ???

Som flere medier antyder, så er resultat af duoen Søren Eriksen og Mogens Granborg's uforståelige forlig med Ansaldo, at kontrakten ikke længere kan opsiges, DSB hænger kort sagt på skidtet - uanset togets funktionsstand.

Ansaldo har været klart de smarteste i dette spil, de kunne godt se, at de ved at betale DSB 2.5 mia. kr, kommer billigst muligt ud af kontrakten - en færdiggørelse af togene ville formentlig koste langt mere end erstatning til DSB.

Søren Eriksen fik ved at fantastisk stykke spin arbejder, gjort 'forliget' til en vindersag, hvor DSB selv fik ansvaret - nu skulle man ikke længere trækkes med en flok genstridige Italienere. Arbejdskraften skulle være dansk, hvilket en politiker midt i krisen ville tale imod. Langsomt blev den danske bemanding på projektet mindre og mindre, bl.a. skulle Ansaldo pludselig selv færdigudvikle togcomputeren...

DSB må nu erkende, at man ikke kan bygge et smukt hus på et råddent fundament, og mens Søren Eriksen og Mogens Granborg nu er historie i DSB regi, så er IC4 desværre langt fra...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak