Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tog-information generelt (Generelt)

af Troldhøj, 27/9 2011, 10:49 (4807 dage siden) @ jiko

Nuvel... DSB er altså heller ikke altid lige heldige med deres skiltning. Jeg har flere gange oplevet at stå på tog på Kbh-H, hvor der var byttet om på destinationen (Struer vs. Frederikshavn) på 2 togsæt og som først blev rettet når vi nærmede os Høje Tåstrup.

Især har jeg undret mig meget over DSBs indstilling til "hvile-kupé" princippet. Passagerne er tydeligvis nogle idioter, hvis de ikke fatter det, men som en der har kørt tog ofte siden IC3 kom, så begriber jeg ikke at DSB forventer folk skal forstå deres evigt skiftende skiltning.
I starten var der et nærmest hemmeligt lille skilt oppe under loftet. Så kom nogle små skilte på væggen ved siden af døren, Så kom det til at stå i info-tablen, så er det på indersiden af kupe-døre med klistermærker, så er det på ydersiden, så kommer det først op, når man er kørt fra hovedbanegården, ofte står der blot "Standard" på lystavlen og så skal man leder efter hvor klistermærket sidder i dag og samtidig render togservice rundt og larmer i kupéen.
Hvis man vil have folk, der ikke rejser tit til at forstå at der er noget særligt ved den kupé de sidder i, så skal man silte tydeligt! og ikke lave det om hvert år.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak