Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Slutsignaler på skinnebusser (Generelt)

af Per Hauberg, 20/9 2011, 11:58 (4814 dage siden) @ Peter Roland Hansen

Hvis jeg i min ungdom har fattet lidt af dette rigtigt, er det for det første et spørgsmål om privatbanens berøring med DSB, -om der var tale om i den enkleste form blot at luske indenfor på en DSB-station som endestation, eller der i egentlig grad var tale om kørsel på en DSB-strækning.
Desuden et spørgsmål om, hvordan den lokale ledelse på de berørte DSB-stationer så det. På Odderbanen, hvor jeg trådte mine barnesko, anvendtes aldrig andet end de indbyggede slutlygter, som jeg også husker som fuldt synlige i dagslys.
Til gengæld kunne man også være sikker på - specielt med et par udvalgte af de ældre tktl i Post 5, at hvis en skinnebus var landet i spor 7 uden lys i slutlygterne, kom der ingen udkørsel til hjemturen, før var ringet fra perrontelefonen og gjort rede for togets fulde tilstedeværelse. Udvalgte brugere af denne side vil vide, hvem det var, der skulle ringes til....;-) Ordnung muss sein !


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik

A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak