Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Slutsignaler på skinnebusser (Generelt)

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 20/9 2011, 10:57 (4814 dage siden) @ Poul Andersen

Her er mange muligheder, alt efter hver enkelt banes standard på deres køretøjer.

- Der kunne være anbragt den typiske røde "privatbane-slutsignalskive" (rund med fire huller).

- Hvis der som på HTJ blev kørt på DSB-strækning, anvendtes DSB slutsignaler.

- Der kunne anvendes de nævnte påbyggede slutsignaler ved dørene, der viste hvidt lys frem og rødt lys bagud.

- Der kunne også være påbygget nye slutsignaler (én eller to lamper) direkte på vognenes gavlender (blev brugt på VNJ og VaGJ).

Mvh. Poul.

Brugte man overhovedet slutsignaler på enkeltkørende Skinnebusser og Motorvogne?
Det gir jo ikke mening, at føreren kan se, at 'hele toget er med', når det kun består af en enkelt vogn.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak