Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Slutsignaler på skinnebusser (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 20/9 2011, 11:54 (4814 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Brugte man overhovedet slutsignaler på enkeltkørende Skinnebusser og Motorvogne?

Det gir jo ikke mening, at føreren kan se, at 'hele toget er med', når det kun består af en enkelt vogn.

-----------------

Nu blev min side "låst" medens jeg var ved at efter-udbygge teksten med SNNB-fotoet, --derfor en gentagelse af det første afsnit:


Hej.

Husk: Stationerne skal også kunne se, at hele toget er med, inden de giver tilbagemelding til bagvedliggende station, at strækningen er fri.

[image] > HFHJ-slutsignal, Gørløse, 1960.

( se evt. siden:--> http://evp.dk/index.php?page=motor--og-bivogne-f-hhv-passagerer-og-bagage <-- nederst.)

Eller det mere almindelighe slutsignal, --og alligevel i special-udførelse:

[image]
SNNB Sb 11, Stubbekøbing 31. marts 1966.

Her er der uddybende forklaring på signalskivens udseende på siden: --> http://evp.dk/index.php?page=snnb---rullende-materiel <--, ca. midt på siden.


Erik V. Pedersen
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak