Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rapport om IC4 (Generelt)

af gæst, 12/9 2011, 07:53 (4822 dage siden) @ Hedegaard

hej hedegaard

selfølgelig vil jeg uddube hvad jeg skriver

og meget naturligt at folket stiller spørgsmål
da det ikke er alle der køerer ell har kørt netop de to togtyper

jeg vil ikke gå så meget i tekniske detaljer

men har kørt mr i ca 22 år så jeg ved at de ca 10 år de
var lavet til at holde-forlængst er overskredet

og lidt posisivt om dem-de har gjort det godt i mange år
men de er indhentet af bla tiden

et umoderne tog ud og indvendigt
og det første man ser er jo toget udefra

mega grimt og utidigt efter mange passagerer og personales mening

modsat ic4 tidsvarende design ind og udvendigt

og som du selv skriver hastigheden

130 for mr og 160/180 for ic4
en meget vigtig ting i vores tid at man ikke
ska sidde i et tog for lang tid

men bla osse accelerationen

mr fra 0 til 100 typisk over 2.5 min!!! sløøøøvt!
ic4 80 kmt på 1 min

førerrummet:

mange gamle tralse kontakter.hvor der ska trykkes til for at
øndre deres stilling på mr

ingen kontakter på førerbord på ic4--ligger i skærmen

køre og bremse i samme håndtag på ic4
manuelt håndtag for køre og et for bremse på mr

og en fantastisk ting på ic4 reference hastighed
man kører håndtaget frem og hastigheden vises i display,
og vil man køre eks 120 sætter man den til 120

på mr skal man holde øje m at hast kommer op på 120
og så holde øje når den stiger ell falder for meget
så skal man køre håndtaget frem ell tilbage

temperaturen i kupe:

det meste af tiden enten for varmt ell koldt på mr

efter rep af de børnesydomme der altid er på menneskabte ting
kan jeg se på computeren på ic4 at de holden en konstant temp på 22 grader
men de ka selfølgelig gå istykker som alt andet menneskabt

bremserne:

mr køre langsom virkende bremse
lang reaktionstid for at der sker noget

ic4 har måske de kraftigste bremser der sidder på noget tog i dk
bremser fantastisk
flere bremsefunktioner i samme arb gang

fejl:

ska manuelt vade rundt i toget og finde fejlene

ic4 slår det bare op på pc skærmen
så ved man lige hvor man ska gå hen
og hvad man ska lave der

togets "gang" i sporet under kørsel
meget meget bedre på ic4

megen vibrationsstøj på mr
ikke tilføldet på ic4

støj fra ventilationen på ic 4 er vist rettet nu

videoovervågning af indstign døre på ic4

ska gøres af togfører på mr

listen kunne sagtens værte længere endnu

med de ting der gør ic4 til et langt bedre tog end mr
tiden er løbet fra det tog

nutiden og fremtiden ligger i ic4 toget

blir spændende at høre om ic2 toget
skulle efter sigende være ok


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak