Folketingsvalg 2011 (Trafikpolitik)
EA lokomotiverne skal laves til at de kan bruges med dobbeldækker vognene samt indkøbes nye hybrid lokomotiver.
Med IC4 så skal alle dem der er i DK ud at kører hver dag.
Resten skal kun leveres så fremt Ansaldo kan lava noget der 100% køreklar fra fabrikken.
Efter min bedste overbevisning, så hører de få tilbareværende EA til på museum (deres traktionsanlæg er og bliver 1. generation trefase-traktion og det anlæg har nået slutningen af sin tekniske levetid nu).
Erstatning ligger lige for: BR185 eller en VECTRON eller hvad man nu ellers kan finde, som kan køre 160 km/t.
Omkring IC4, så skulle der komme en rapport sidst i denne måned om forholdet.
Jeg afventer stadig med spænding denne rapport og hvorledes den vil blive brugt i valgkampen. Tror dog at ministeren har læst den og talte over sig forleden.
Forsøgtet fra ministerens side på at "sværte" socialdemokraterne i forbindelse med IC4 er dog ynkeligt.
Tryk på linket og læs:
Bemærk dato'en - artiklen holder den dag i dag.....og hvad er der sket siden?
Ikke andet end at DSB har påtaget sig at færdiggøre de vognkasser som kommer dumpende fra Italien. Sammen med en gigantisk kompensation herfor fik DSB også nogle helt utroligt mudrede kontraktforhold idet ansvaret for fejl og mangler nu bliver endnu mere flydende.
Eneste logiske konklusion: stop det vanvid nu og så skal der elektrificeres på hovedlinjerne (vil passe fint med at fremrykke offentlige investeringer).