Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Folketingsvalg 2011 (Trafikpolitik)

af KimC, 26/8 2011, 19:30 (4847 dage siden) @ Frederik N.

Det sjove efter valget bliver at se om VKO, hvis de kommer til magten igen,(må gud forbyde det) hvad de vil gøre med IC4?
men hvis S-F-R kommer til magten bliver det spændende at se om de siger til de DanskeStatsBaner, at de skal smide de forpestede tog ud af vort danske land;-)

SFR vil givetvist satse mere på offentlig trafik, men når det gælder jernbaner skal der i deres univers helst stå DSB på alle tog. De vil givetvist satse på et stærkt DSB, og mindre på private operatørers mulighed for at agere, hvilket ikke nødvendigvis vil gavne banen. DSB har for mange gange vist at de kan bruge utroligt mange penge på at få utroligt lidt.
Hvad angår IC4 kan de enten forsøge at redde æren, og håbe på at der stadig er en chance for at de kommer ud at køre ("det var bare VKO der ikke kunne finde ud af det"), eller de kan få kvalt det projekt en gang for alle, og iværksætte elektrificering af flere baner.

Skulle VKO vinde valget, så jeg gerne den nuværende Transportminister fortsatte i sit embede. Han tør - i modsætning til sin forgænger Lars Barfod, lukke op for de skabe der gemmer sig skeletter i, og har efterhånden fundet ud af at skal man have transporteret personer er DSB ikke nødvendigivis den mest kompetente operatør. Det giver andre mulighed for at komme til, og det tror jeg kan gavne banen på længere sigt.

Udfaldet af valget bliver svært at forudse, og hvordan en ny regerings trafikpolitik bliver, endnu sværere.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hedehusene Skærvefabrik A/S
Hedehusene Skærvefabrik A/S

I 1892 stiftede ingeniør Peter Madsen "P. Madsens Skjærvefabrik og Grusgrav ved Hedehusene" og startede dermed gruseventyret i Hedehusene. Her er historien om virksomheden med fokus på både de smalsporede og de normalsporede baner samt de tilhørende lokomotiver.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak