Fra fly til tog i EU (Generelt)
Vi er nogle, der foretrækker at møde op på stationeb sent på aftenen, indlogere sig i sovekupeen, gå ned i resturaurantvognen, få sig en natmad og en øl og en sludder med en medpassager, gå tilbage til sengen og få sovet og stå morgenfrisk ud på bestemmelsstedet.
Andre foretrækker at sidde og bumle hele dagen sidde og kede sig over de kværulantiske indlæg på Facebook, se ud ad vinduet, og irriteres over modpassagererne. Og træde ud sur og træt på bestemmelsstedet.
Sådan er vi så forskellige, og jernbanen har forhåbenlig plads til alle.
Det har jeg fuld forståelse for.
Spørgsmålet er blot hvor mange der har samme behov / ønske som du har til det kan løbe rundt økonomisk.
Nok til at der jævnligt var udsolgt i det nattog, jeg oftest havde brug for. Jeg går ud fra at de har lagt budgetet ud fra at det løber rundt, hvis der er udsolgt eller mange passagerer.
Du skriver i datid så hvor mange år siden taler vi så om??
Prøv at booke nogle afgange med NightJet mindre end en uge før afgang. Det er lidt af en udfordring at finde en plads. Mig bekendt er det mangel på materiel der begrænser antallet af pladser i øjeblikket. Og det er næppe med lukkede øjne at ÖBB har købt et nyudviklet nattogskoncept af Siemens. Efterspørgslen er der i Centraleuropa.