Hvad er Ekspresgruppens holdning til S-tog på lokalbanerne? (Generelt)
Inspireret af følgende tråd har jeg oprettet denne tråd: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?mode=thread&id=174907
Det fik mig til at tænke på hvad ekspresgruppens holdning er til S-tog på lokalbanerne?
Man kan køre videre fra Jægersborg og til Nærum, og fra Hillerød endnu flere.Jeg tænker at der er en stor fordel i at man kan køre lange direkte ture uden at skulle skifte, og også i ensrettet materiel som sparer vedligehold.
Skal S-togsdriften til Hillerød så indstilles for at få plads til skinnebusserne til Nærum?
Nej, S-tog Linje H kunne forlænges fra Østerport St.
Har du et overslag på hvordan det vil påvirke stabiliteten af linje A, der kører uden stop Hellerup-Lyngby? Forslag til hvilke overfyldte S-strækninger, der skal afgive materiel? Beregninger af hvor mange milliarder ombygning af Jægersborg station og strækningen mod Nærum vil koste? Hvor få passagerer har banen - er du lokalkendt i området?
Linje H kører 4 minutter før Linje A fra fx Nørreport St.
Linje H og A ville stoppe på alle stationer til Hellerup St.
Da Linje H er 4 minutter foran kunne Linje H stoppe på 2 stationer for at blive 2 minutter langsommere. Hvis Linje H stopper på 2 stationer vil den derfor være 2 minutter foran Linje A. Disse 2 stationer kunne være Gentofte og Jægersborg.
Afgive material, ingen. Det ville være til fremtidens S-tog, alternativt kunne man implementere dette når Linje F bliver lavet førerløs, så vil der være nok materiel.
Jeg ved ikke hvor meget det koster.
Antallet af passagerer ville stige en god del.
Jeg kender til Lyngby, men er ikke lokalkendt i hele strækningen.