Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad er Ekspresgruppens holdning til S-tog på lokalbanerne? (Generelt)

af RasmusR, 25/11 2021, 16:09 (1094 dage siden) @ KKLD

Det kunne være 1/3 (er det ikke det der er lagt op til?) af et fuldlængde S-tog 3 gange i timen, hvis det ellers kan mases ind på strækningen. Den nuværende halvtimesdrift kan også gå an, så længe man ikke skal skifte tog. Rejsetiden kan der nok ikke gøres så meget ved, så længe der ikke er flere spor end de nuværende længere ind mod København.

Hvor lang tid tror du det tager at omrangere fra SA+SE til SE ift. bare at gå 100 meter ad perronen?

Han snakker om 5. generations S-tog så vidt jeg forstår. De kan køre 1, 2 eller 3 stk. sammen på samme tid. Alle vogne er ens.
Disse ville kunne op- og nedformere helt automatisk.

Det er helt korrekt, at jeg taler om fremtiden. Jeg taler om, hvad man kunne ønske sig af næste generation S-tog og fremtidens infrastruktur, køreplaner og måde at tænke kollektiv trafik. Men ligegyldigt hvad man foreslår, så bliver alle ideer forkastet - primært pga begrænsninger, som er i den eksisterende flåde/infrastruktur/procudurer/økonomi, og ikke mindst måde at tænke på.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t

Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.

Læs mere
DSB MY1101

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak