M4 + Linje F (+M5) (Generelt)
Nu anses ringlinjer jo ellers for noget rod rent driftsmæssigt, idet der ikke er endestationer at indlægge slæk i køreplanen på. Hvis man har to ringlinjer der skal dele spor på et centralt stykke, bliver det endnu værre.
Ringfinger er som sådan ikke en dum ide til metrodrift hvor man, ihvertfald i dk, ikke kører efter en decideret minutkøreplan. Cityringens CBTC system har en indbygget funktion der hele tiden sørger for at togene kører med den rigtige afstand til hinanden således at et tog der har holdt et minut længere ved en station straks kompenserer sammen med de andre tog, så den rigtige spredning opnåes.Når togene kører i ring er det vanvittigt nemt at få jævnet driften ud igen. Det er det til gengæld ikke, når alt skal til en endestation. Det er både s-tog og den gamle metro et godt eksempel på. Ja og faktisk også M4
Det må også gøre en forskel at det er en linje, hvor togene kører så tæt som på metrosystemet. Med bare et par minutter mellem linjerne, bliver det forsinket tog jo blot til en aflysning og optræder i stedet som det næste rettidige - ingen problemer med fx at få tog nok til endestationen og vende, så man kan sende de næste rettidigt afsted.