M4 + Linje F (+M5) (Generelt)
Hej alle,
Jeg læste lige artiklen: https://ing.dk/artikel/udvidet-metro-nordhavn-kan-gaa-to-veje-borgmester-har-klar-favor...
Heri er der et forslag til hvordan M4 og M5 kan udvides og bygges:
Da jeg læste det kom jeg i tanke om denne artikel: https://ing.dk/artikel/koebenhavn-dropper-metro-ringbane-gennem-nordhavn-185130
Her er der også et forslag til hvordan M4 kan udvides:
S-tog Linje F kører fra Hellerup-Ny Ellebjerg.
M4 bliver i dag udbygget fra København H-Ny Ellebjerg.
M4 skal udbygges fra Orientkaj og videre.
M5 skal bygges, og der er fordele i at man kan skifte til/fra M4.Det hele kunne blandes sammen så M4 kører i en ring fra København H til Orientkaj og til Fiskerikaj videre til Eksperimentarium og Hellerup St. hvor der forbindes videre til Linje F der omdannes til metro videre mod Flintholm og så Ny Ellebjerg for til sidst at køre mod København H igen.
M5 kunne kobles sammen med M4 ved Krydstogtkaj og fortsætte sammen med M4 til fx Hellerup St. hvor der er mange tog at skifte til hvor den kunne vende om, eller endda fortsætte videre mod Ny Ellebjerg.
Vi har på forummet snakket om noget lignende før, men jeg husker ikke at have stødt på en tråd der omhandler lige præcis dette.
Det er meget interessant, kommer M4 også til at få en gren ud mod Lynetteholm når den bliver bygget?
Og når Linje F’s, S-tog bliver frigivet kommer de så til at køre på Frederikssunds- og hareskovbanen? På hhv. linje Bx og H?