Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Elektrificering af Niebüll-Dagebüll (Generelt)

af pjl, 2/11 2021, 14:38 (1208 dage siden) @ andersj

Ja, BR 245. Det jeg stiller mig spørgerne overfor er behovet for 255 meter tog / 570 siddepladser hver time til Niebüll og især om man overhovedet kan håndtere så lange tog mellem Niebüll og Dagebüll - perronerne er jo langt fra lange nok. Man har vel heller ikke BR 245 nok til timedrift?

Dagebüll Mole har plads til 150 meter tog inden det bliver kritisk med omløbene, perronerne på NEG ser relativt korte ud, tror ikke der bliver benyttet mere end 100 meter alt i alt. Der er ikke timedrift til Niebüll, men nærmere 2-3 timers drift på større rejsedage, det er sikkert dette mønster man vil gentage, således bliver det hver 4 time til Dagebüll, men tror ikke at Westerland vil miste sine IC forbindelser, hvorfor jeg tror der er en fremtid for et par almindelige AVMZ/BVMZ på strækningen, eller også et lille togskifte i Niebüll.

Jeg var med et IC tog en hverdag i januar 2020 fra Hamburg til Niebüll og havde en hel vogn for mig selv - timedrift kan måske svare sig på skiftedagene i højsæsonen, men man køber jo ikke sprit nye tog kun til at køre i højsæsonen.

Det er om sommeren på de store udrejsedage at der er gang i trafikken dér.

Jeg antager at den oprindelige kontrakt er blevet ændret i et eller andet omfang, da den jo slet ikke forudså tog til/fra Dagebüll.

Har ikke set et tillæg omtalt, tror den oprindelige ECx ordre er intakt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak