Elektrificering af Niebüll-Dagebüll (Generelt)
<- (BR 246 - styrevogn - mellemvogne - endevogn) - [Talgo lok - endevogn - mellemvogne - styrevogn]Toget skilles i Niebüll: (Fortsætter til Westerland) [Fortsætter til Dagebüll]
Syd for Itzehoe er en BR 246 naturligvis ikke nødvendig.
Det er formentlig BR 245 du mener Som jeg har forstået diskussionerne (dog fra sidste år), så skal BR 245 trække Talgostammerne inkl el-lok fra Itzehoe til Westerland og retur. I forhold til Dagebüll har der været spekuleret i at hele stammen kører dertil og altså en slags timedrift med IC-tog fra Hamburg til Niebüll, hvorfra man skiftevis kører til Dagebüll hhv Westerland. Dette gør selve driftskonceptet nemmere, da Dagebüll IC togene kan trækkes af BR 245 fra Itzehoe og til overleveringssporet til NEG; hvorfra Talgos el-lok kører til Dagebüll og retur. Med kortere stammer bliver kompleksiteten en del større. Rejsetiden fra Dagebüll til IC-destinationerne kan så også reduceres voldsomt.
Jeg antager i øvrigt også at ankaffelsen af nye togsæt til NEG skal i udbud (og så er de da vist ved at have lidt travlt )
/Lasse