Forenkling af Københavns Hovedbanegård og ERTMS (Generelt)
Hvis man nu skulle bestemme sig om med hensyn til ERTMS niveau på København H, kunne det så lade sig gøre umiddelbart at installere niveau 1 FULL SUPERVISION, eller skal man i gang med et større arbejde med at definere særlige datagrammer til de normale danske signalbegreber?
Er det ikke nogenlunde det som STM-DK er udviklet til, at oversætte fra det danske ZUB 123 til ETCS?ERTMS får med tiden større datakapacitet. Hvis det i få tilfælde ikke udvikles hurtigt nok er det vel bare et spørgsmål om i en periode at beholde ZUB 123 frem til ERTMS er kommet over på 5G mobilteknologi?
Jeg har på fornemmelsen at det er tanken at DSB's nye togsæt IKKE leveres med STM-DK, men med ren ETCS
Det er vel heller ikke noget problematisk i kun at køre strækninger uden ATC? Det går jo fint i Nordjylland.Der er vel sørget for at materiel-kabalen alligevel går op uden de nye tog på ATC-strækninger.
Så skal man jo ikke beholde ZUB123 ;)