Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forenkling af Københavns Hovedbanegård og ERTMS (Generelt)

af larsht, 30/10 2021, 15:50 (1211 dage siden) @ Per Holm

Hvis man nu skulle bestemme sig om med hensyn til ERTMS niveau på København H, kunne det så lade sig gøre umiddelbart at installere niveau 1 FULL SUPERVISION, eller skal man i gang med et større arbejde med at definere særlige datagrammer til de normale danske signalbegreber?


Er det ikke nogenlunde det som STM-DK er udviklet til, at oversætte fra det danske ZUB 123 til ETCS?

ERTMS får med tiden større datakapacitet. Hvis det i få tilfælde ikke udvikles hurtigt nok er det vel bare et spørgsmål om i en periode at beholde ZUB 123 frem til ERTMS er kommet over på 5G mobilteknologi?


Jeg har på fornemmelsen at det er tanken at DSB's nye togsæt IKKE leveres med STM-DK, men med ren ETCS


Det er vel heller ikke noget problematisk i kun at køre strækninger uden ATC? Det går jo fint i Nordjylland.

Der er vel sørget for at materiel-kabalen alligevel går op uden de nye tog på ATC-strækninger.

Så skal man jo ikke beholde ZUB123 ;)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Hjælpen Til Sønderjylland

Hjælpen Til Sønderjylland. Pris 270 kr.

Læs mere

Danske privatbaner

Læs historien om:
Railcare Danmark A/S

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak