Forenkling af Københavns Hovedbanegård og ERTMS (Generelt)
Jeg undlader yderligere kommentarer, tænker de fleste herinde selv er mere bemidlede end det sludder.
Det er da yderst betryggende, at ERTMS virker på Struer station. En station med 5 togvejsspor og ca. 20 sporskifter samt 3 tilsluttende enkeltsporede strækninger, så kan det næppe gå galt i hverken Aarhus, Fredericia eller København.Jeg tænker blot, at hvis Struer station var det bedste eksempel, så var det måske bedre helt at udlade det eksempel...
Det er jo svært at finde større indenlandske eksempler, end dem, når det er her, man er nået til. Man kunne dog også have brugt Køge i øst, da den også er taget i brug, og her er der endda grænseflader til både Stevnsbanen og S-tog. Men det er det, man har.København H har man kun én af, og det er vel kun Århus, der nærmer sig i kompleksitet (sækbanegård med mange tog som vender) om end ikke i trafikmængde og også med færre baner ind mod stationen.
Er det at latterliggøre ERTMS, at påpege at der er en væsentlig forskel mellem Struer Station og København H ?? - det er i et Folketingssvar de to stationer er sammenlignet, ikke noget jeg har fundet på
Iflg. www.dinstation.dk er der mellem 11.00 og 12.00 i dag følgende togafgange på de to stationer (og Aarhus):
- Struer: 4 togafgange
- København H: 27 togafgange
- Aarhus: 8 togafgange
Struer kan slet ikke bruges som sammenligningsgrundlag, hverken på kompleksitet eller antallet af togoperationer. Dertil skal man huske, at det er to forskellige firmaer der har vundet opgaven på hhv. øst og vest, hvor firmaet i vest ser ud til at performe langt bedre end det i øst.