Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forenkling af Københavns Hovedbanegård og ERTMS (Generelt)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 30/10 2021, 15:40 (1211 dage siden) @ larsht

Hvis man nu skulle bestemme sig om med hensyn til ERTMS niveau på København H, kunne det så lade sig gøre umiddelbart at installere niveau 1 FULL SUPERVISION, eller skal man i gang med et større arbejde med at definere særlige datagrammer til de normale danske signalbegreber?


Er det ikke nogenlunde det som STM-DK er udviklet til, at oversætte fra det danske ZUB 123 til ETCS?

ERTMS får med tiden større datakapacitet. Hvis det i få tilfælde ikke udvikles hurtigt nok er det vel bare et spørgsmål om i en periode at beholde ZUB 123 frem til ERTMS er kommet over på 5G mobilteknologi?


Jeg har på fornemmelsen at det er tanken at DSB's nye togsæt IKKE leveres med STM-DK, men med ren ETCS

Det er vel heller ikke noget problematisk i kun at køre strækninger uden ATC? Det går jo fint i Nordjylland.

Der er vel sørget for at materiel-kabalen alligevel går op uden de nye tog på ATC-strækninger.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak