Korsør gamle station
Goddag i forummet
Ansporet (!) af det ganske overvældende gode resultat, Carsten B. Thomsen havde ved at stille et helt "uskyldigt" spørgsmål om foto af Frederikshavn gamle station, vil jeg vove et øje. Da vi i vores modelbaneklub er ved at bygge en station med mange elementer af Korsør gamle station, efterlyser jeg ældre (alt er relativt) foto, meget gerne fra 50érne men nyere er også fint. Det er især færgelejer, komandoposter, maskindepot (helst fra dengang der var 2 drejeskiver), men alverdens små miljøer er velkomne, bl. a. stod der for enden af peronerne tilsyneladende kombinerede TI /TU signaler, er der nogen der har fået dem i kassen. Jeg må hellere selv lægge ud med et foto af en næsten ny MH 203 i Korsør 1958. i baggrunden ses post 2 og nogle af de famøse TU /TI signaler netop noget af det vi mangler egentlige foto af. Foto er taget af Arne Kirkeby. Arkiv. OMJK.
Aller venligste hilsner
Flemming.
Hej til alle
Det billede af MH 203 rummer flere "mysterier" Jeg har lige siddet og kigget grundigt på det og pludseligt slår det mig "hvor er Kongebroen henne" efter min bedste overbevisning burde man kunne se den gamle eller nye bro, over banen. Eller er den gamle revet ned og den nye endnu ikke rejst? Det kan selvfølgelig være fordi jeg fejltolker foto dækningsområdet (!) ((vederstyggelig tanke))
venlige, men mystificerede hilsner
Flemming.