Nyt signalsystem klar til brug Køge-Næstved (Jernbanen i dag)
Måske ikke, men det er jo for sent - meldingen i går var signalfejl, det er det passagererne husker. Banedanmark har selv gjort i nælderne med deres trafikinformation
Det var signalfejl, der var skyld i at et omløb med mellem Køge og Næstved blev aflyst, så hvor i den trafikinformation ligger fejlen?
For de 95% af passagerne der ikke arbejder ved banen eller er jernbaneinteresseret, er det underordet om det tog de skulle ha' været med, blev forsinket mellem Lundby og Næstved, eller Næstved og Køge. De vil bare have en kort og præcis information om, hvornår og hvordan de kan komme frem til deres slutdestination, at med give dem en masse irrelevant information som indeholder masse detaljer om årsagen til forsinkelsen, vil kun skabe forvirring for den enkelte passager, når de skal få sig et overblik trafiksituationen.![]()
Vi er helt enige med kort, præcis men også korrekt trafikinformation. Det jeg ville frem til er, at når man på Køge Station hører, at de næste 2 afgange mod Næstved er aflyst pga signalfejl, hvad mon så de 95% af passagererne du nævner, der netop har læst i gratisavisen, at det nye signalsystem er sat i drift på strækningen, tænker…
De tænker netop, at det er det nye signalsystem, der fejler. Og det er det jeg mener, når jeg skriver Banedanmark har gjort i nælderne. Og nej, det kunne sikkert ikke have været gjort på en anden måde, så Banedanmark ikke gav passagererne det indtryk, at det var det nye signalsystem, der fejlede.