Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nyt signalsystem klar til brug Køge-Næstved (Jernbanen i dag)

af steenth, 10/8 2021, 10:55 (1294 dage siden) @ Per Holm

Men en falliterklæring at se IC3 under køreledning, skulle da have været ER4 !

Når de to kan koble, så kan det vel ikke være umuligt at påbygge ETCS, men måske der mangler vilje ?

Hilsen Erling.


IC3 er jo "kun" midlertidige løsninger frem til Vectron kommer til køre der.

Pt. må køreledningsanlæget på strkn. 4 ikke anvendes/benyttes men denne restriktion forsvinder selvfølgelig snart og så skal ETRMS på strkn. 6 "tændes" for alvor før det hele virkelig batter noget og der skal selvfølgelig være strøm oppe hele vejen til Falster.

Det hjælper på Lille Syd, når man december 2022 lader Nivå tog køre via Køge til Næstved - det bliver el-otg

Og drop venligst konspirationsteorierne om ER4 hvis ikke du har noget at have dem i. Hvis det giver økonomisk mening at ombygge ER4 til ETCS vil det helt sikkert blive gjort.

Enig. IR4/Litra ER4. DSB er så småt gået igang med de togsæt... Men den svære første togsæt har taget en del tid...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak