Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Lereren i JP i dag (Trafikpolitik)

af gaest, 16/4 2021, 21:27 (1315 dage siden) @ Poul Brandt

Diskussionen om timemodellen vil husere her til evig tid, men timemodellen bliver tidligst til noget (måske) den dag Coradia står til udskiftning.


Timemodellen bliver gennemført 2026 eller 2027 mellem Kbh og Odense, pga. kombinationen af bedre acceleration af ALstom tog og hastighedsopgradering Ringsted-Odense. Sååååhhh.

Tilsvarende med Aarhus-Aalborg på nær den udestående beslutning om hastighedsopgradering Randers-Hobro.

:-) :-) :-) :-)

Ja, lad os nu se. Jeg har kørt med nok MR-ICLyn til at være skeptisk. De poster penge i DSB og sparer på Banedanmark. Og selv om skinnenettet til den tid alligevel ikke er ved at falde fra hinanden, så kan det jo altid ske at en MF'er (nej den anden slags MF'er) får en konkubine i Fjenneslev og så skal lyntogene så sandelig standse der. Og så falder køreplanen fra hinanden. Igen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Snabbtåg för 250 km/t
Snabbtåg för 250 km/t

Tomas Larsson har skrevet denne artikel (på svensk) om nye højhastighedstog til DSB samt om den tekniske udvikling af højhastighedstog i Tyskland. Læs bl.a. om de nye Vectron lokomotiver og hvor man får mest for pengene.

Læs mere
DSB MX1034

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak