Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Høring om lokalbanernes fremtidige d&v - Resume (Trafikpolitik)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 27/2 2021, 12:02 (1366 dage siden) @ Frank Poulsen

Sådanne flere delinger tager unødig meget tid, især den modsatte retning hvor de skal samles mange steder. Små forsinkelser fra en spreder sig til alle andre osv. Nogle gange ville det faktisk gå hurtigere at foretage et simpelt skifte på 3 min, end at vente på deling, samling osv.

I de første nærmest 100 år kørte togene fra Hilllerød mod hhv Tisvilde og Gilleleje samlet fra Hillerød til Kagerup, men de sidste mange år har de kørt hver for sig.

Det har den fordel at i stykket til Kagerup har de nu 10 minutters drift når der ellers er 20 minutters drift på resten af banen. Strækningen fra Hillerød station og til Slotpavillonen kommer derved til at fungere som en højfrekvent lokalbane.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH302Svenska-lok
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak