IC3, signalprogrammet og København-Ringsted (Jernbanen i dag)
Forstår stadig ikke logikken, når regionen tilsyneladende tidligere har afvist at få flere tog.
Men under alle omstændigheder så taler vi jo ikke om regionaltogsdriften - den er overgået til NT, og det er sikkert fint med noget lokal opmærksomhed på behov og muligheder. Vi taler om et mindre antal gennemkørende DSB-tog som supplement til NT's drift.
Hvad er der galt med at skifte i Aalborg?
Det må dem fra Nakskov og Maribo gøre i Nykøbing F.
Dem fra Stevns med Østbanen må skifte i Køge og snart også i Roskilde.
Dem i Nykøbing S må skifte i Holbæk.
Kommer man med Sydbanen syd for Ringsted må man skifte i Ringsted eller Køge Nord.
Så masser af rejsende må skifte.
Hvorfor er det værre i Nordjylland?
Og hvad gavn har man af nogle få gennemkørende tog?
Nej lad nu DSB forsøge at få landstrafikken til at fungere og tiltrække kunder fra Aalborg i Nord, Esbjerg i Vest , Padborg og Sønderborg i det sydvestlige.
--