IC3, signalprogrammet og København-Ringsted (Jernbanen i dag)
Interessante historier.
Og egentlig bekræfter du bare mit indtryk af at der ind i mellem er rigelig sognepatriotisme i den. Når jeg skriver politisk interesse, så mener jeg egentlig bare kræfter med en eller anden form for politisk indflydelse, og det kan sagtens være administrativt eller for den sags skyld i NT selv, da de jo også sidder og fodrer beslutningstagerne med diverse oplysninger til grund for beslutningerne. Og hvis der ikke bliver stillet spørgsmålstegn ved det hos regionspolitikerne, så er det jo sådan, det bliver...
Det kunne også tænkes at der nord for Limfjorden var lidt utilfredshed med det man får tildelt og har indflydelse på.
Så hellere selv tage styringen.
De er næppe imponeret over hvad såvel Banedanmark / DSB og Trafikstyrelsen synes der skal være af tog i den region.
DSB vil jo netop gerne genoptage de direkte forbindelser mellem Frederikshavn og Aarhus/København. Så hvad er det egentlig, du mener?
Man droppede en del forbindelser år tilbage til Frederikshavn.
Og lokalt har man næppe haft meget indflydelse på hvad og hvornår der kørte tog.
DSB har nok gerne ville "tilpasse" køreplan til resten af landet.
Så at man lokalt har opdaget at der kunne være fordele ved selv at bestemme - er det så mærkeligt?
Gider man ikke kunderne og gider man ikke levere god kvalitet - sp forsvinder de!
--