Resumérapporten og Nørrebro Station (Trafikpolitik)
Virker som en gennemtænkt plan at omlægge 5C til sporvogn med to korte vendespor ved Nørrebro Station. Hvad gør man, når begge spor er optaget, og der kommer 3 sporvogne ind fra Brønshøj? (Jeg nægter at tro at de kan få sporvognene til at køre mindre uregelmæssigt end 5C, 5A eller 5. Det skulle ellers blive godt med fremkommeligheden med BRT, men det blev bare meget værre, da de begyndte at køre med BRT + ledbusser.)
Er det ikke lidt optimistisk at få plads til (regnet fra første bropille fra stationsbygningen til næste): en 2,5 m cykelsti, et stoppestedsfortov, to busbaner? På dette foto fra Wikipedia:
https://da.wikipedia.org/wiki/N%C3%B8rrebro_Station#/media/Fil:Jernbanebro-N%C3%B8rrebr...
kan man se at der er plads til en smal cykelsti og lidt over to kørebaner for bus/bil.
Hvor længe mon S-banen skal afbrydes, hvis der skal rykkes bropiller?
Det kunne være rart med nogle målfaste tegninger med cm på, i stedet for flot billedmanipulation
Og sporvognsmateriellet? Det ser smalt ud udefra på billederne, alligevel er på billederne indeni sporvognen plads til nogenlunde brede dobbeltsæder på begge sider af midtergangen? En sporvogn kan erstatte 2-3 busser. Er der hold i disse tal? Man opererer jo allerede med et meget højt antal ståpladser i 5C.
Det virker på mig som det rene skønmaleri, for nu at sige det pænt.