Forlænge Linje F vest fra Ny Ellebjerg mod Sydhavn og Amager (Trafikpolitik)
er det ikke bedre ar få lavet ring syd: roskilde- glostrup-ny ellebjerg- ørestad-lufthavnen kastrup
det er langt hurtigere transport og færre stationer, og skinnerne er der allerede,
dvs det er konkurrencedygtigt ifht bil og cykel, det er s-tog som regel ikke.
Jo
En videreførsel af linje F ville kræve enten en ny (dyr) sporforbindelse med niveaufri udfletning til Øresundsbanen og nyt tostrømsmateriel, som er noget andet end det som skal bruges på resten af nettet, eller også ville det kræve nye skinner (rigtig dyrt og beværligt) gennem Sydhavnen, over Kalvebodløbet og hen over Amager.
Og det endda hen over et område hvor meget af det er uden befolkning. En station i Sydhavnen kunne give mening, og kan også laves på en ring Syd, hvis man vil, men ellers så er der vel dem som giver mening, hvis man fortsætter til Lufthavnen, og hvis man vælger at lægge ny bane mod Amager strand, så skal man gennem en masse villakvarter = en masse dyr tunnel eller nedrivninger uden at man egentlig får meget befolkningstæthed/større rejsemål for pengene, undtaget lige omkring Bella Center, som allerede er dækket af den nuværende metro. Selv på Amagerbrogade er man for langt ude til at det rigtig batter.
Desuden ville ideen om at omlægge til førerløs drift/metro ryge i hvert fald i den første, betalelige løsning.
Så lad os nu endelig få den Ring Syd og lade være med at skyde den ned med undersøgelser om endnu et fantasiforslag, som ser fint ud på et kort, men som ender med at sætte en stopper for begge forslag.