Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Batteritog Struer-København (Trafikpolitik)

af mpp, 27/9 2019, 16:00 (1883 dage siden) @ ThomasTT

Batterier er også en mulighed, men så vidt jeg ved er det ikke noget der gøres nogle steder nu. Der bliver kørt med diesel+ellokomotiver. Det vil givetvist være lettere at være godsoperatør hvis man ikke skal tænke på, at banen ikke er elektrisk. Er godsoperatørene alligevel vant til at køre på ikke elektrificerede baner (f.x. fordi de også kører på sidebaner andre steder) er det jo så en mindre gevinst at elektrificere banen.

I alle tilfælde er der nok så mange parametre der har ændret sig siden første man besluttede togfonden, så det giver nok god mening at det kommer med i serviceeftersynet for jernbanen der er ved at blive lavet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere
ContecRailDSB MV1102

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak