250 km/t Ringsted-Odense er ikke nødvendigt for Timemodellen (Trafikpolitik)
Øh, hvad? Jernbanen skal bruges til mange forskellige formål (højhastighed, nattog, intercity, lokaltog, regionaltog, metro/s-tog, m.m.). Hvert formål stiller forskellige krav til infrastrukturen og køreplaner og nogle formål kommer i konflikt med hinanden – især er hurtige, gennemkørende tog i konflikt med de øvrige tog. Der er ikke nogen jernbane eller spor der passer til alle formål, men spor der går gennem byer er naturligvis særligt velegnede til passagertog der har stop på de stationer.
Det smarteste er at se hvor skoen trykker og så bygge efter det. Det kunne for godstog over Øresund være en bane i ring 5/6 korridoren, der så sluttes til en HH-forbindelse og ville frigøre en masse plads på Øresundsbroen. Højhastighedstog har brug for en lige strækning med få andre tog. For stoptog er det ikke så vigtigt hvad højeste hastighed er.
Hvis man insisterer på at bygge ud i de samme korridorer man allerede har bygget i ender man med at de samme flaskehalse fortsætter med at være kritiske og bliver sandet endnu mere til. Hvis man bygger andre steder og forbinder knudepunkter på anden vis skaber man langt mere kapacitet i nettet.