250 km/t Ringsted-Odense er ikke nødvendigt for Timemodellen (Trafikpolitik)
Noget af det mest interessante i artiklen er at Henning Hyllested plæderer for at Ringsted-Odense skal opgraderes til 250 km/t.
250 km/t Ringsted-Odense kan vel være fornuftigt nok, hvis det samfundsøkonomiske afkast tilsiger det. Jeg har ingen viden om, hvad det samfundsøkonomiske afkast vil være ved at opgradere Ringsted-Odense fra 200 km/t (som der er er bevilliget penge til i Finansudvalget) til 250 km/t.
Men hvis vi ser på Togfonden DK og Timemodellen isoleret set, er det ikke nødvendigt at opgradere Ringsted-Odense til 250 km/t. Timemodellen opererer ikke med 250 km/t Ringsted-Odense:
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
På vej med bogen "Randers-Aalborg: Jernbanen i Støvring gennem 150 år 1869-2019"