Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

250 km/t Ringsted-Odense er ikke nødvendigt for Timemodellen (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 19/6 2019, 10:07 (1986 dage siden) @ Poul Brandt

Noget af det mest interessante i artiklen er at Henning Hyllested plæderer for at Ringsted-Odense skal opgraderes til 250 km/t.


250 km/t Ringsted-Odense kan vel være fornuftigt nok, hvis det samfundsøkonomiske afkast tilsiger det. Jeg har ingen viden om, hvad det samfundsøkonomiske afkast vil være ved at opgradere Ringsted-Odense fra 200 km/t (som der er er bevilliget penge til i Finansudvalget) til 250 km/t.
Men hvis vi ser på Togfonden DK og Timemodellen isoleret set, er det ikke nødvendigt at opgradere Ringsted-Odense til 250 km/t. Timemodellen opererer ikke med 250 km/t Ringsted-Odense:

[image]

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med bogen "Randers-Aalborg: Jernbanen i Støvring gennem 150 år 1869-2019"


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland

Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak