Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Kan infrastruktur betale sig? (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 22/10 2018, 13:56 (2226 dage siden) @ Scharfenberg

Jo, men den samfundsmæssige forrentning - herunder af motorvejsprojekter - siger intet om investeringens aftryk på miljø og klima. Det er ren makroøkonomi uden hensyntagen til så meget andet. Fx er makroøkonomien også bedøvende ligeglad (nogle vil kalde det tonedøv) i forhold til støjgener


Det er vi ikke uenige om. Men indtil videre er "den interne rente" det eneste værktøj, der p. t. bruges til at sammenligne påtænkte samfundsøkonomiske investeringer.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og noget om strækningen Randers-Aalborg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere
Indsend billederDSB MZ1443

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak